دانلود فیلم سینمایی فوق‌العاده «فتح 1453» (فتح قسطنطنیه)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 9 مهر 1392
بازدید : 3751
نویسنده : aman

 فیلم سینمایی Fetih 1453 به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فاروق آکصوی است. این فیلم داستان فتح قسطنطنیه (استانبول کنونی) توسط مسلمانان در دورهٔ عثمانی به فرماندهی سلطان محمد فاتح را نشان می‌دهد. فیلم فتح ۱۴۵۳ با هزینه معادل ۱۸٬۲۰۰٬۰۰۰ دلار تاکنون پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ترکیه به حساب می‌آید. بعد از اینکه خبر تولید فیلم در سایت روزنامه پروتو تما (Proto Thema) – پرانتشارترین روزنامه یونانی – منتشر شد با انتقادات شدید بازدیدکنندگان مواجه شد. مجله ویادولوروسا (Via Dolorosa) در آلمان به شدت فیلم را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: «ترکها بجای برپایی جشن برای فتح استانبول به دلیل ضرر رساندن به مسیحیان باید از کار خود خجالت بکشند». این فیلم از طرف جمهوری مقدونیه، کوزوو، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، رومانی، آلبانی و صربستان با استقبال وسیعی روبرو شد.

 

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «لَتُفْتَحَنَّ الْقُسْطَنْطِينِيَّةُ، فَلَنِعْمَ الْأَمِيرُ أَمِيرُهَا، وَلَنِعْمَ الْجَيْشُ ذَلِكَ الْجَيْشُ» پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: «قسطنطنیه فتح خواهد شد؛ بهترین فرمانده، فرمانده ای است که آن را فتح می‌کند و بهترین سپاه، سپاهی است که آن را فتح می‌کند.» (مستدرک حاکم؛ حدیث 8368)

معاویة بن ابی‌سفیان (رض) در زمان حکومت خود برای اولین بار لشکر اسلام را روانه‌ی قسطنطنیه نمود. عده زیادی از اصحاب و تابعین به امید مشمول شدن به این فرموده‌ی پیامبر در این جنگ شرکت نمودند. یکی از اصحاب بزرگواری که در این جنگ شرکت نمودند ابوایوب انصاری بود. ایشان درحالی که بر اثر پیری ضعیف و بیمار شده بودند، همراه سپاه اسلام به قسطنطنیه رفتند. سپاه اسلام پس از محاصره‌ی طولانی شهر مجبور به عقب‌نشینی می‌شود و ابوایوب در این جنگ بر اثر بیماری وفات می‌یابد و بنابر وصیت خود او را در نزدیکی دیوارهای قسطنطنیه دفن می‌کنند.

قسطنطنیه در قلب حکومت عثمانی قرار داشت؛ به همین جهت سلاطین عثمانی تلاش زیادی جهت فتح این شهر کردند و هرکدام از آنها سعی می‌کرد تا با فتح قسطنطنیه هم شکاف بین سرزمین‌های خود را بردارد و هم به حیات امپراطوری ای که 800 سال با مسلمانان در جنگ بود، پایان دهد. علاوه بر این هرکدام از فرماندهان مسلمان آرزوی این را داشتند تا خود را مشمول حدیث پیامبر (ص) نمایند. اما در طول 800 سال هیچکدام از سپاه‌ها و فرماندهان، حتی سپاه صحابه هم نتوانست لقب بهترین فرمانده و بهترین سپاه را بگیرد تا این که سلطان محمّد فاتح در سن 21 سالگی همراه لشکری 250 هزار نفری پس از قریب به دو ماه محاصره شهر سرانجام توانست این شهر را فتح کند و به امپراطوری هزارساله‌ی روم شرقی پایان دهد. فتح قسطنطنیه بر تاریخ کل اروپا تأثیر گذاشت به طوری که با فتح قسطنطنیه اروپا از دوران وسطی وارد دوران رنسانس (عصر حاضر) شد. فتح قسطنطنیه چنان بر صلیبی‌ها سخت بود که حتی‌ ده‌ها سال بعد وقتی سلطان محمّد وفات می‌یابد، پاپ دستور می‌دهد تا سه روز در تمام کشورهای صلیبی جشن گرفته شود. سلطان محمّد اسم شهر قسطنطنیه را به «اسلامبول» (شهر اسلام) تغییر داد و آن را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد و به مدت پنج قرن، اسلامبول همچنان پایتخت حکومت عثمانی باقی ماند.

 

فیلم سینمایی« Fetih 1453» (فتح 1453)

کارگردان و تهیه‌کننده: فاروق آکصوی

مدت زمان: 02:07:25

سال انتشار: 2012

زبان: ترکی

زیرنویس: فارسی

فرمت: mkv

 

حجم: 2.33 گیگابایت

دانلود فیلم در 12 پارت 200 مگابایتی

پارت 1

 

پارت 2

 

پارت 3

 

پارت 4

پارت 5

 

پارت 6

 

 

 

پارت 7

 

پارت 8

 

پارت 9

 

پارت 10

 

پارت 11

 

پارت 12




:: برچسب‌ها: دانلود , فیلم , سینمایی , فوق‌العاده , , فتح , 1453 , فتح , قسطنطنیه , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب و نرم افزار اسلامی و آدرس ahlesonatladiz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 203
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


RSS

Powered By
loxblog.Com
cache01last1395039160